Wednesday, March 20, 2013

Quan "mòbil" vol dir "petit"

5 idees bàsiques del llibre Content Strategy for Mobile, de Karen McGrane


Si encara no heu llegit Content Strategy for Mobile, de Karen Mc Grane, us recomano que el poseu a la llista de lectures pendents amb etiqueta ¨urgent¨.

Aquí teniu cinc idees del llibre que em semblen especialment importants a tenir en compte:

1. Sí, cal que la vostra pàgina web sigui accessible i llegible des d'un mòbil (o tauleta). Ens agradi o no, els usuaris naveguen per Internet des dels mòbils. I no sembla que sigui una moda passatgera. Si voleu parlar amb els vostres usuaris, haureu de ser on són ells.

2. "Mòbil" bàsicament vol dir "petit". És a dir, els usuaris de mòbil no necessàriament són al carrer, o anant d'un lloc a l'altre. La gent navega per Internet amb el mòbil des del sofà de casa, en un tren, o fins i tot davant de l'ordinador. L'únic que sabem del cert és que els usuaris de mòbil estan buscant informació i realitzant tasques a través d'una pantalla més petita que la d'un ordinador.

3.  La versió mòbil d'una pàgina web ha de donar la mateixa informació que la versió per a ordinador. Això no vol dir que la informació hagi de tenir el mateix aspecte visual, o que s'hagi de presentar en el mateix ordre. El que sí que vol dir és que hem de donar la mateixa experiència a tots els usuaris, utilitzin el dispositiu que utilitzin.  No podem donar per fet que els nostres usuaris volen una informació concreta només perquè ens estan llegint des d'una pantalla petita que es pot portar d'un lloc a l'altre.

4. Per poder donar la mateixa informació al mòbil que a la tauleta o l'ordinador, hem de trobar una manera eficaç de publicar un mateix contingut en diferents dispositius. Desenvolupar un web separat per a mòbils és molt arriscat perquè implica duplicar processos. Crear i mantenir contingut diferent però relacionat és pràcticament inviable. Això vol dirque és important tenir contingut reutilitzable i independent de la presentació visual. En altres paraules, necessitem continguts que es puguin mostrar de diferents maneres i continuar sent eficaços. Per tal que el contingut sigui reutilitzable, és important que estigui ben estructurat. En lloc de pensar en la pàgina com a unitat d'informació, hem de treballar amb unitats més petites, que són més fàcils d'organitzar i mostrar de diferents maneres que grans pàgines de text.

5. Aquesta és per als programadors: cal millorar l'experiència d'usuaris dels gestors de continguts, de manera que siguin adequats per al contingut estructurat en unitats petites en lloc de pàgines. Com més usables siguin els gestors de continguts, més fàcil ho tindran els autors per crear contingut útil, estructurat i reutilitzable.


No comments:

Post a Comment